Únor 2014

Jsem prase a kdo je víc?

27. února 2014 v 15:01 | Bloud. Well Bloud. |  Momentality
"Co dělá ten váš Egoped, Bloudičko?" optal se mě se zájmem klient Luděk.
"Pracuje..." odpověděla jsem, ač odpověď "Je v práci" by pravděpodobně mnohem více odpovídala skutečnosti.
"Chudák malej, ten Egoped, Bloudičko. Chudák malej. To mu musíte večer udělat guláš. Plnej kotel guláše."
"A já nejsem chudák, když taky pracuju?" ptám se dotčeně, neb si podle mého guláš zasloužím mnohem víc.
"Vy a práce Bloudičko? Kdepak. Vždyť vy tu s námi pečete dorty, chodíte do hospody (na obědy, pozn. autora), jezdíte na výlety. Vždyť vy se máte jako prase. Jo joo."



Jak naučit člověka s ADHD vařit ?

20. února 2014 v 22:59 | Bloud. Well Bloud. |  Co mi hrb nebere
Ahoj,
jsem Bloud a mám konflikt s vanilkovým pudinkem. "S pudinkem?", ptáte se patrně s pozdviženým obočím. Ten přeci umí uvařit i školkové dítě. Možná. Já, Bloud, to neumím. Kdykoliv se o to pokusím, ztenčím domácí zásobu hrnců o jeden kus. Mohli by vám o tom poreferovat všechny moje současné i minulé osoby spolužijící. Bývá to pro ně náročné. Možná více než pro mě. Prý za to může moje ADHD, říká Egoped. Jestli má pravdu, tak je to dobrý, protože se s tím dá pracovat. Říkali nám to ve škole. Egopedovi, mým dalším bližním a možná ani vám, to asi neříkali, a tak vám musím poskytnout pár rad na téma ADHD friendly osoba a vaření. Čtěte pozorně:

Komunikační rozcvička

6. února 2014 v 0:15 | Bloud. Well Bloud.
Jak mnozí z vás postřehli, pracuji s mentoskama. Jezdíme na výlety, surfujeme po internetu, vaříme si dobrá jídla (klienti mají podobný vkus jako já, opomeneme-li jejich boloňskou deviaci) a voníme. Tu perníkově, tu skořicově, tu kynutě...podle toho, co zrovna pečeme. Taky si každé ráno u snídaně povídáme. Je prima, že mě za něco takového platí. Aby to ve výkazech znělo, jakože mě mají za co platit, říkáme tomu komunikační rozcvička.

Snad každý cvičenec má nějaký nešvar. Někdo skáče do řeči, někdo do osobního prostoru, někdo usíná... Naším asistentským úkolem je na tyto nešvary upozornit a je-li to v zájmu a možnostech klientů, tak je i eliminovat. Ty nešvary, ne klienty. Snažíme se o to různými způsoby, ale nejvíce nás baví zrcadlení: