Já ne, já ne, to ty, to ty, tahalas mě Mezi ploty

14. června 2011 v 20:08 | Bloud. Well Bloud. |  Kulturistika
...přesně to si musel říkat kamarád, kterého jsem na poslední chvíli přiměla, aby se mnou spotřeboval dva vyhrané lístky na letošní Mezi plotí.

Jakožto VIP návštěvníci jsme nemuseli procházet vstupní kontrolou a byli tak ochuzeni o šacování od fešných bodyguardů, kteří patří ke koloritu snad všech akcí konaných mezi ploty (bohnickými, sázavskými, trutnovskými, ostravskými, benátskými....).
Přítomnost těchto oživlých detektorů pitiva a straviva víceméně chápu, a nečílím se kvůli nim, tak jako tomu bylo v mých šestnácti, kdy jsem na Sázavafestu nechala týdenní výdělek z brigády za dvoudecky vody (á 10kč) od Hare Krišna Na meziplotní akci moje pochopení pro tato opatření roste přímo úměrně zákazu alkoholu v areálu a (možná naivní) představě, že výtěžek z pronájmů a exkluzivních smluv s dodavateli se vrací zpátky k podpoře lidí se zkušeností s duševním onemocněním (nicméně na stránkách festivalu jsem o tom nenašla ani zmínku).

A tak jsem krom hudebních a divadelních degustací potěšila i svoje chuťové buňky kdečím -od hambáče přes halušky až po langoše a s nacpaným pupkem si říkala, že jsou ty lidi z Vesmírny, Mlsný kavky nebo Jelení asi pěkný trubky, když si nechají utéct takovou příležitost k prezentaci na akci, kde se potlouká takový kvantum jim potenciálně nakloněných lidí.

O pár hodin později, už v klidu domova, mi situaci objasnily komentáře na official site Mezi plotů na facebooku.
Kromě pochvalných ód na počasí a interprety se to tu jen rojilo ne zrovna pozitivními reakcemi na to, že najatá bezpečností agentura nešla jen po alkoholu, pití a jídla u dospělých návštěvníků, ale nekompromisně odebírala i pití pro nejmenší děti. O co víc chápu zátahy na cokoliv, co se v areálu dá koupit, o to míň chápu právě toto...a to zvláště v případě festivalu vyloženě rodinného střihu.

Mezi rozhořčenýma maminkama a tatínkama mě ale ještě o něco více zaujalo pár komentářů vztahující se právě k prezentaci neziskovek a jejich konfrontaci s Nedomyslenou pořádající agenturou. Tréninkové kavárny totiž nebyly takové trubky, jak jsem si myslela a o prezentaci se nejen snažily, ale dokonce s ní - i díky předchozímu jednání s pořadateli - napevno počítaly; nicméně ve finále - jak z komentářů na profilu Meziplotů vyplynulo - musely předchozí dohody ustoupit smlouvám o exkluzivitě s ostatními ziskovými dodavateli.

O den později jsem se na facebook vrátila, ale toužené oficiální vyjádření pořadatele k těmto "nařčením" jsem nenašla, stejně jako jsem nenašla ani komentáře, které mě večer předtím zvedly ze židle. A co víc, nenašla jsem ani možnost vložit příspěvek na zeď tak, jak tomu ještě předchozí den bylo. Cenzura v praxi.
O poznání sdílnější však byly stránky občanského sdružení Máme otevřeno, kde situaci shrnuli ze svého vesmírného pohledu a přislíbili informování o vývoji jednání.

K dnešnímu dni není ani u Mezi plotů, ani u Otevřených a ani nikde na facebooku konečné stanovisko, takže těžko říct, jestli to všechno skutečně bylo tak, jak mi to z přečteného vyznělo...jestli ale ano, tak mě zaráží:
  • že přítomnost, prezentace a prodej tréninkových kaváren a restaurací není v případě takovéto akce brána jako samozřejmost
  • že přestože neziskovky s pořadateli dopředu jednali, tak první velký problém nastal až na místě
  • že situace byla na místě řešena patrně ne zrovna slušně
  • že se omezení pití netýkalo jen dospělých, ale i nejmenších dětí
  • a v neposlední řadě to, že pořádající agentura místo komunikace s rozhořčenými návštěvníky cenzurovala.

P.S. Všimnuli jste si, že na akce jako Mezi ploty a do bio restaurací nechodí lidé v černém oblečení? (vyjma několika málo "exotů" jako jsem já)
 


Komentáře

1 Arrogant Beer* Arrogant Beer* | Web | 15. června 2011 v 15:48 | Reagovat

Posloucháš wohnouty ?

2 Bloud. Well bloud. Bloud. Well bloud. | Web | 15. června 2011 v 16:29 | Reagovat

Ano a nestydím se za to :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama